Що таке ЧОРНА ПРОПАГАНДА та як з нею боротися?

Що таке ЧОРНА ПРОПАГАНДА та як з нею боротися?

Нетиповий допис про те, що таке ЧОРНА ПРОПАГАНДА, як її розпізнавати, і як з нею боротися? Допис буде корисним для підприємців і не тільки.

Чорна пропаганда – це насамперед усвідомлений наклеп та брехня, спрямована на жертву. Мета розповсюджувача чорної пропаганди – образити чи зганьбити ділову репутацію. Для чого це потрібно ? Це потрібно для того, щоб зрештою знелюдніти свого опонента в очах публіки, яка так чи інакше підтримує того, на кого здійснюються нападки. Це може бути окрема людина (чоловік/колега/начальник/партнер/актор/чиновник/політик/…), окрема компанія, окрема політична сила, держава, країна.

За рахунок чого таке можливо, і чому життя таке несправедливе?

– По-перше, звертатися до суду з кожної нагоди наклепу – це довго. Суддя не бере до уваги чутки та думки, а використовує лише факти, тому в суді можна відновити справедливість. Проте варто враховувати людський фактор нашій судовій системі 🙂

– По-друге, люди, які досягають успіху у своїх справах, не вивчають технологію зв’язків із громадськістю, і не знають, як потрібно боротися з нападками пропаганди.

– По-третє, той, на кого спрямовано пропаганду, розчаровується в людях, опускає руки і не дає відсічі.

І якщо жертва атаки не дає відсічі, якщо жертва атаки не спростовує плітки, то публіка починає вірити в наклеп. Головна дія атакуючого у цій ситуації – продовжувати поширювати плітки. Оскільки іншої думки по суті не існує, то публіка починає вірити в плітки

Бажаєте перевірити? Уявімо бабусь, які сидять під під’їздом. Повідомивши одній з них, що Ви вчора викликали диявола, бабусі, що вже завтра залишилися, будуть хреститися і проклинати в спину. Це працює і в масштабах невеликої групи людей, і в масштабах великих груп.

Чому негатив та плітки поширюються

швидше ніж хороші новини?

Тому що людина, яка передає негатив, заспокоює себе в тому, що в неї не так все погано, як у її поганих новинах.

І так: що ж потрібно робити при появі чорної пропаганди?

Насамперед спростувати неправдиву інформацію, яка застосовується у повідомленнях пропагандистів/чорних піарників/інших пліткарів.

У другу чергу – дати реальну та повну інформацію, якої не вистачає публіці для того, щоб зробити власний висновок, та повністю знезброїти повідомлення з чорнухи, тим самим переконати читача більше не довіряти джерелу чорної пропаганди.

Повідомлення з чорної пропаганди найчастіше звучать переконливими і навіть незаперечними. Тому простої людини, не знайомій з технологією PR, складно розібратися де правда, а де брехня.

Приклад у масштабах країни: ми бачили перед початком війни чорну пропаганду проти українців та знелюднення українців з боку ЗМІ, підконтрольних агресору. На жаль, це відбувається донині.

Пропаганда казала: українці розпинають маленьких слов’янських хлопчиків! Пам’ятаєте? Так ось це робилося для того, щоб російські військові та добровольці кидали все, і бігли рятувати слов’янських хлопчиків, і вбивали українців, «адже вони нелюди» (розпинають слов’янських хлопчиків)! Розумієте?

Приклад у масштабах політиків: опоганюють усіх і вся! І це не лише у нашій країні. Це повсюдно, щоправда, у більш цивілізованих країнах політики вміють працювати з чорним піаром, а в нас ще одиниці. Більшість політиків та чиновників – ховаються від людей. У чорному піарі використовуються аргументи, які неможливо перевірити. Завдання чорного піару – нав’язати вкрай негативну думку про політику чи партію, щоб його можна було легко “замочити”.

Приклад у масштабах підприємства: Для здійснення рейдерського захоплення компанії попередньо робиться інформаційна атака, в якій дискредитується керівництво компанії, щоб під час захоплення ніхто не захотів допомагати тим, на кого спрямована атака. Або, за недобросовісної конкуренції, коли недобросовісний конкурент поширює негативні чутки проти свого конкурента, щоб клієнти перестали до цього звертатися.

Приводом для написання цієї статті став черговий викид чорнухи (пропаганди), в якій, до речі, згадується і звинувачується у виготовленні чорнухи друкарня Аладдін-Прінт.

Круто?

Поїхали!

І так, цитата:

“Національні телеканали отримали достатньо інформації для початку підготовки власних розслідувань. Не менш активно підключилися посольства, які зараз досконально все вивчають і готують заяви. У той же час ми залишаємося вірними нашим традиціям і продовжуватимемо ділитися з нашими читачами найцікавішим. Почнемо з окремих фактів діяльності «чорнушників» із злочинної організації у харківському СБУ.

ТОВ «АЛЛАДІН-ПРИНТ». Саме в цій друкарні шахраї замовляють незаконний друк «чорнухи» та різних матеріалів проти бізнесменів та політиків.

Саме тут друкувалися «листівки» проти заступника голови облради Володимира Скоробогача та народних депутатів. В тому числі і від Слуги народу) Саме тут ведеться незаконний друк продукції на борди проти Юлії Світличної, яка до того ж і віце-президент у Раді Європи. Тобто шахраям “місцевий масштаб” виявився дрібним та їх потягнуло на міжнародний рівень. Ну ну…)

Саме в цьому АЛАДІНЕ проводилися різні комп’ютерні та технічні роботи з «чорнухи» проти генерального прокурора Ірини Венедиктової.

Провокаційна поліграфічна продукція проти бізнесменів з метою подальшого здирництва грошей виробляється теж тут.

Довести, що це відбувається саме у цій друкарні буде нескладно. Будь-яке поліграфічне обладнання має свої особливості та дефекти. Тож експертиза це встановить елементарно. І так, терміново замінити обладнання вже не вийде, “стартапери” ви наші) Порівняльна експертиза надрукованої в один і той же час продукції дуже легко підтвердить ідентичність обладнання. Дуже просте кримінальне провадження.

Замовники – облуправління СБУ Харківської області та обладміністрація, в особі Кучера та Скакуна. Так, друзі – все дуже сильно подрібніло) Контактер – співробітник СБУ Дягілєв. До того ж саме ДЯГІЛЬОВ кришує цю друкарню та регулярно отримує гроші з власників.

Докази? – Звичайно є. А саме: перерахування коштів цієї друкарні на фонд «Правопорядок» та інші фонди, пов’язані з СБУ. Але основні суми передаються кешем Дягілєву. Власники цієї друкарні – родина Ніценків. До речі, є одним із елементів злочинної організації. Але про них розповімо згодом.

Усіми фінансами на «чорнуху» керує зампоч облСБУ ТЕЛИЧЕНКО. Він же управляє і окремим «бюджетом», що виділяється для провокацій. Це окрема тема, яку ми обов’язково передамо до НАБУ.

ТОВ «Листівка», ФОП «Яковлева Л.Ю», ТОВ «Капітан» також мають відношення до злочинної організації та не законної друкованої продукції на замовлення СБУ.

Як бачите, всі елементи злочинної організації в наявності: замовник – організатор – фінансист – виконавець – виконавці локальних завдань – співучасники. Схему відпрацювали майже ідеально.

❗️І так, товаришу ДЯГІЛЬОВ, усі ваші дзвінки до районних відділень СБУ з вимогою розміщувати «чорнуху» – зафіксовані. Охочих відповідати за вашу тупість та тупість керівництва облуправління небагато. Ніхто у в’язницю замість вас не піде, але хіба що закінчені ідіоти.

Ось такі співробітники спецслужби блять. Навіть борд повісити і листівку надрукувати, щоби не зловили, не можете. Головне Бакановим прикритися для підлеглих. Ну ну…”

Кінець цитати.

Розбиваємо фейки (пропаганду) частинами:

Перший абзац рясніє “діями”, і ніби звучить пафосно, але чомусь немає конкретних назв телеканалів, конкретної інформації, конкретних розслідувань. Все дуже узагальнено. Особливо круто звучать “посольства”, тільки не зрозуміло які посольства, які заяви і взагалі, до чого тут посольства?

Поїхали далі:

Про “ТОВ Алладін-Прінт”, в якій шахраї замовляють “незаконну чорнуху”, не уточнили, яку саме, чеки, докази, фото\відео. Більше того, на бігборди Алладін-Прінт ніколи не друкував повноцвіти, такого обладнання навіть немає у парку.

Примітка:

Кожен “факт” має супроводжуватися доказом, інакше – це наклеп і псування ділової репутації, потім і варто реагувати належним чином (чи юридичним методом чи інформаційним).

Далі йдеться, що від Слуги Народу друкарня Аладдін-Прінт друкує “листівки” проти Володимира Скоробогача, Юлії Світличної, Ірини Венідиктової. Це цікаво, чи не так? Метою цього листа було зокрема очорнити друкарню Аладдін-Прінт. Але крім заяв, не доклали фотографії “листівок”, або хоча б номер ЄРДР – кримінальної справи, зрештою хоч що-небудь. Але чорний піар – це не про факти, а про нав’язування думки та очорнення репутації. Деякі клієнти друкарні Аладдін-Прінт знають, що Аладдін-Прінт не друкує все підряд, а тим більше чорнуху, але письменникові цього тексту не важливо, головне згадати всім відому компанію.

Примітка:

Відсутність офіційних фактів не бентежить чорних піарників, і для правдоподібності в текст можуть бути вшиті 3% правди, яка ніяк до справи не відноситься, хоча текст через це стає переконливішим.

Йдемо далі текстом: У тексті йдеться, що можна провести експертизу обладнання, і з’ясувати, друкувалося чи ні.

Примітка:

Звучить серйозно, і теоретично навіть можливо визначити, але знову постає питання: де хоча б номер ЄРДР? І це ми навіть не розглядаємо той факт, що винним вважається той, чия провина доведена у суді та винесено відповідне рішення/ухвала. Але залишимо цей розгляд для нашого юридичного відділу, адже зараз ми розглядаємо тему PR.

У тексті йдеться про те, що Аладдін-принт перераховував кошти на фонд СБУ і дає кешем.

Примітка:

Дивимося факти-де квитанції, фото/відео? До того ж, автор цього тексту в цій статті та інших повідомленнях пише, що Олексій Кучер, Олександр Скакун та Олексій Дягілєв кришують Аладдін-Прінт.

Хто після цих слів Олексій Кучер, Олександр Скакун та Олексій Дягілєв – вірно, негідники, які кришують Аладдін-Прінт. Ось знову це знелюднення наших героїв тексту.

Окремо, як власник друкарні Аладдін-Прінт, заявляю, що в даній статті немає жодного достовірного факту щодо компанії Аладдін-Прінт, і дана стаття є в повному своєму змісті нічим іншим як – чорною пропагандою

Далі:

Сім’я Ніценко – звучить непогано, майже клан. Ми повинні розуміти, щоб досягти результатів, необхідно трудитися, а не займатися чорними справами, ось наприклад: шляхом обману колишньої дружини шахраї у складі Анатолія Родзінського, Андрія Телітченка, Вадима Донде та В’ячеслава Кабицького хотіли захопити компанію (ЕРДР 1201922049000351) Захоплення не вдалося, при цьому замовник захоплення – власник друкарні Зебра залишився в програші (Докази всі знаходяться в ЄРГР та ЄДРРР). Загалом, за словами письменника, Ніценко Андріан, тобто я, «є елементом злочинної організації».

Кінець листа:

Це запудрювання мозку читача плавно переходить на товариша Дягілєва, який по відкритій лінії дзвонить до районних відділень СБУ з вимогами розміщувати чорнуху. Отже, мають бути аудіозаписи? Чи не так?

Особисто я не можу коментувати те, що не стосується Аладдін-Прінт, але якщо про Аладдін написана неправда, то, ймовірно, і про “дзвінки Дягілєва”, та інша маячня – теж не правда.

====================================

Підсумуємо:

Чорна пропаганда – це форма дезінформації та поширення брехливої інформації з метою шкодити репутації індивідуумів, бізнесу чи організацій. Її основна мета – обманути та маніпулювати громадською думкою, розповсюджуючи брехні, чутки та вигадані історії.

Для протидії чорній пропаганді необхідно вжити наступних кроків:

  1. Фактичний спростування: Надавати чіткі та обґрунтовані спростування брехливих тверджень, що містяться в чорній пропаганді. Представляти перевірені факти та надійні джерела, щоб спростувати дезінформацію.
  2. Прозорість та автентичність: Підтримувати прозорість у комунікації та надавати достовірну інформацію щодо обговорюваного питання. Відкрито ділитися відповідними документами, даними чи доказами для підтримки своїх аргументів.
  3. Активна комунікація: Бути активними у вирішенні проблеми та реагувати на неправдиві звинувачення. Швидко поширювати свою точку зору через різні канали зв’язку для досягнення більшої аудиторії.
  4. Співпраця з медіа: Співпрацювати з авторитетними медіа для представлення своєї сторони справи та протидії неправдивому наративу. Надавати інтерв’ю, прес-релізи та інші матеріали, щоб забезпечити точне повідомлення.
  5. Моніторинг онлайн-присутності: Постійно моніторити соціальні медіа та онлайн-платформи на наявність ознак чорної пропаганди. Швидко реагувати на неправдиві заяви або чутки, щоб не допустити їх подальшого поширення.
  6. Правові заходи: Якщо чорна пропаганда перевищує правові рамки, консультуйтесь з юридичними експертами та розгляньте можливість вжиття відповідних юридичних заходів проти злочинців.
  7. Освічення громадськості: Підвищувати обізнаність про чорну пропаганду та її шкідливий вплив на суспільство. Освічувати громадськість про важливість критичного мислення та перевірки фактів перед вірою і поширенням інформації.
  8. Побудова позитивної репутації: Сконцентруйтеся на побудові міцної та позитивної репутації шляхом етичної ділової практики, участі в житті спільноти та прозорої комунікації. Показуйте прикладний досвід, вирішуючи проблеми та сприяючи розвитку суспільства.
  9. Підтримка від клієнтів і партнерів: Отримуйте підтримку від своїх клієнтів, партнерів та сторонніх організацій, які знають вашу правдиву природу та етичний підхід. Їхня активна підтримка може допомогти протистояти чорній пропаганді.
  10. Взаємодія з владою та правоохоронними органами: Співпрацюйте з органами влади та правоохоронними органами, якщо чорна пропаганда має правові наслідки. Звертайтесь до компетентних інстанцій і доводьте свою невинність через офіційні канали.
  11. Професійний PR та кризовий менеджмент: Залучіть професіоналів з PR та кризового менеджменту для ефективного ведення комунікаційної кампанії проти чорної пропаганди. Вони допоможуть розробити стратегію та тактику відповіді.
  12. Контроль над ситуацією: Спрямовуйте зусилля на контроль над ситуацією та впливайте на розвиток подій. Збирайте дані про поширення чорної пропаганди, аналізуйте її вплив та реагуйте оперативно.
  13. Залучення громадськості: Звертайтесь до громадськості, знайомте її з правдивими фактами та доказами, а також звертайте увагу на негативний вплив чорної пропаганди. Підтримка громадськості може стати важливою складовою боротьби з дезінформацією.
  14. Не реагуйте на всі провокації: Не впадайте у пастку і не реагуйте на кожен негативний вислів або обвинувачення. Обирайте свої битви і реагуйте лише на ті чорні пропагандистські кампанії, які можуть великою мірою нашкодити вашій репутації.

 

 

Загалом, суть роботи з чорною пропагандою полягає в тому, щоб з одного боку давати спростування пліткам (з огляду на захист ділової репутації не лише з юридичного боку), з іншого боку давати інформацію про те, як справи справді.

Боротьба з чорною пропагандою вимагає стратегічного та комплексного підходу, що включає в себе активну комунікацію, фактичне спростування, правові дії, залучення громадськості та підтримку від партнерів. Ці кроки допоможуть захистити вашу репутацію та відповідально ставитись до поширення дезінформації.

 

Мовчати та вичікувати під час атаки – це неправильна стратегія.

Масштаб відповіді залежить від ситуації. Наприклад, якщо пропаганда поширюється з великою інтенсивністю, тоді відповідь потрібна чітка, вивірена і потужна, із залученням ЗМІ. Якщо пропаганда дрібного масштабу, то й увагу приділяти їй занадто багато – не варто. Ось наприклад як у цьому випадку: з’явилося невелике вогнище пропаганди, і для нього достатньо буде такого тексту в навчальній формі на сторінці у фейсбуці та у блозі. Якби масштаб був більшим, то й відповідь має бути симетричною. Головне в цій справі – не перегинати ціпок.

Чому автор статті обрав саме Аладдін-Прінт, як об’єкт виготовлення листівок та бігбордів?

Все просто: Аладдін-Прінт провідна та відома друкарня термінових тиражів у Харкові, яку всі знають. А щоб здаватися експертом, автор додав ще 3 суб’єкти, які жодного відношення до поліграфії швидше за все не мають.

Ми в Аладдіні періодично зустрічаємося з подібними нападками та маємо деякий досвід боротьби з чорним піаром, яким ділимося з Вами. Думаю, ця стаття дала трохи розуміння про методи боротьби з чорним PR, і сподіваюся, нікому з читачів не доведеться зустрічатись із подібними ситуаціями.

Андріан Ніценко, власник компанії Аладдін-принт.


З якого ви міста?

Київ
Харків
Інше місто
  • EN
  • RU
  • UKR